قوانین و مقررات

شرایط و قوانین معامله + نحوه و مقررات خرید و فروش

 

1- شرایط و ضوابط عمومی استفاده از سایت ما (Our General Terms)
2- قوانین ما برای مشتریان خدمات/محصولات سایت ما (B2C Rules for Customers)
3- مقررات وبسایت برای همکاران ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان محصولات (B2B Rules for Service Providers & Product Vendors)

 

کلیه این شرایط و قوانین در روز 21.01.2019 بروز رسانی گردیده است و بعدا نیز می تواند در صورت لزوم تغییر و یا بروز رسانی گردد. اگر چه ما سعی می نماییم تا کمترین و کوچکترین تغییرات را در شرایط و قوانین خود داشته باشیم تا ثبات قوانین و آرامش در عملکرد حفظ گردد.

 

1) شرایط و ضوابط عمومی استفاده از سایت ما (Our General Terms)

ورود کلیه افراد حقیقی و حقوقی را به سایت مارکت (و سایر سایت ها و کانال های ما) خوش آمد عرض می کنیم و استفاده از وبسایت ما برای کلیه افراد امکان پذیر می باشد، اگرچه ما تنها کار ها و خدمات شرعی، اخلاقی و قانونی ارائه می نماییم؛ لذا خواهشمندیم تا شرایط و ضوابط لازم را رعایت فرمایید.

 

در سایت ما شما با وارد نمودن اطلاعات خود در فرم های مختلف (ایمیل، شماره موبایل …)، وارد فرایند های دقیق و متفاوتی می شوید. لذا دقت نمایید تا اطلاعات خود را دقیق و صحیح وارد نمایید، چراکه در صورت اشتباه وارد نمودن اطلاعات خود, مشکلات و عواقب ناشی از آن بر عهده شما خواهد بود و ما مسئولیتی در این مورد نمی پذیریم.

 

ما مبلغی خارج را از سیستم مالی و حسابداری وبسایت دریافت نمی کنیم. یعنی می بایستی از طریق درگاه های قرارداده شده در سایت به ما پولی را پرداخت نمایید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین پرداخت هرینه ها می توانید به صفحه مربوطه در سایت خدمات بازار ما مراجعه فرمایید:

https://services.2018marketing.ir/services-terms-rules

 

ما به طور کلی این حق را برای خود محفوظ می دانیم که بنا به دلایلی که ممکن است فقط خود ما از آن اطلاع داشته باشیم، به خاطر مسائل حقوقی، اخلاقی، بیزینسی و غیره… از پذیرفتن بعضی افراد یا کاربر ها در برخی موارد به عنوان مشترک، مشتری، نویسنده، فروشنده، ارائه دهنده سرویس، بازاریاب، همکار فروش و … معذور باشیم و اجتناب نماییم، در هر زمانی از همکاری یا تعامل، و به موجب هر دلیلی که ما صلاح بدانیم. البته واضح است که ما حقوق هیچ فردی را به هیچ وجه پایمال نخواهیم کرد و برای مثال اگر مشتری مبلغی برای سفارشی پرداخت کرده باشد، سفارش قابل لغو می باشد از سمت ما (که معمولا خیلی به ندرت و بعید خواهد بود و بنا به دلایل بسیار خاص…) و پول مشتری به طور کامل به وی بازگشت داده خواهد شد.

 

2- قوانین ما برای مشتریان خدمات/محصولات سایت ما (B2C Rules for Customers)

به طور کلی ما در اینجا فروشگاهی داریم که در آن فروشندگان زیادی هستند و شما می توانید هر محصول یا خدماتی را انتخاب و به عنوان مشتری آن ها را جدا جدا سفارش دهید. سایت ما مسئولیت نظارت بر کیفیت و قوانین را تا جایی که در این جا تشریح داده شده به عهده می گیرد که این نیز اعتماد و ضریب کیفی ارائه محصولات/خدمات را می تواند برای مشتریان افزایش دهد چراکه هدف ما رضایت شماست.

برخی محصولات/خدمات فروشگاه ما دارای فروشندگان مختلفی هستند یعنی حتی یک محصول را چند فروشنده می توانند به فروش برسانند که این حق انتخاب و رقابت را افزایش می دهد که در نهایت باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت در این رقابت خواهد شد.

جهت حفظ حریم خصوصی مشتریان ما و امنیت اطلاعات شما مشتری های محترم، ما تمامی جزییات اطلاعات مشتری را در اختیار فروشنده قرار نمی دهیم و در رسید سفارش فروشنده تنها اطلاعات ضروری خواهد آمد نه جزییات غیر ضروری از مشتریان ما. این نیز به خاطر تکریم حقوق مشتری ها و رضایت بیشتر آنان از مارکت ما می باشد.

برای توضیحات بیشتر و نحوه معامله و پرداخت هزینه خدمات یا محصولات به همراه هزینه بسته بندی و ارسال و حمل و نقل و تحویل بار و …، که می تواند شروع یک همکاری بلند-مدت و بسیار حرفه ای باشد، می بایستی در هر زمان به همین صفحه قوانین و مقررات وبسایت مراجعه فرمایید تا آگاهی کافی در مورد شرایط همکاری و مقررات وبسایت ما کسب نمایید و فقط در صورت توافق و رضایت کامل و همچنین قبول نمودن 100 % بند ها و قسمت های آن، سفارش های مورد نظر را پرداخت نمایید!

در صورتیکه شما مشتری گرامی از سرویس های ارائه دهنده خدمات یا محصولات فروشنده راضی نبوده باشید و طبق مکاتبات و مستنداتی که باید قابل ارائه به ما باشد، ما پول شما مشتری محترم را پس می دهیم و معامله کنسل خواهد شد حتی 100 % معامله. اگرچه شما مشتری محترم می توانید با توجه به مزیت های رقابتی سایت ما و شیوه ویژه معاملات در اینجا، بخشی از خدمات یا محصولات را به هر دلیلی که منطقی باشد نپذیرید، مثلا 20 % از کالاهای ارسالی را نپذیرید و 80 % آنها را با رضایت کامل بپذیرید و تحویل بگیرید؛ یا برای خدمات در محل، ابتدا به توافق برسید برای کمییت و کیفیت آن و سپس شروع به دریافت خدمات نمایید تا همان میزان که به توافق ر سیده اید را تحویل بگیرید یا در صورت عدم تمایل آن را کلا کنسل کنید و ما 100 % پول شما مشتری گرامی را پس خواهیم داد. در صورتیکه فروشنده نیز به هر دلیلی تمایلی به همکاری یا ارائه خدمات به مشتری نداشته باشد، مثلا به توافق لازم با خریدار در هنگام تحویل خدمات یا محصولات نرسد، می تواند به راحتی آن را کنسل نماید و پول مشتری را ما پس می دهیم. البته ما می توانیم پس از یک کنسلی، سعی کنیم تا آن کار را به شکل بهتری با فروشنده دیگری به انجام برسانیم و فرد مناسب تر دیگری با خدمات و محصولات بهتر سراغ مشتری بفرستیم، ولی اگر کلا مشتری دیگر تمایلی به ادامه همکاری نداشته باشد نیز می تواند پول خود را به طور کامل از ما پس بگیرد چرا که هدف ما جلب رضایت مشتری می باشد. پول مشتری تنها زمانی به دست فروشنده می رسد که ما دریابیم که فروشنده خدمات مذکور را با رضایت و کیفیت قابل قبولی ارائه داده باشد و سفارش انجام و تکمیل شده باشد به اندازه کافی!

هزینه سفارش محصولات/خدمات موجود در سایت مارکت، با توجه برنامه ریزی ها و اهداف تعیین شده، در حال حاضر بین یک میلیون تا 50 میلیون تومان می تواند باشد در هر سفارش؛ یعنی قیمت یک کار به همراه هزینه حمل و نقل و ارسال و … (قیمت با تخفیف و …)، نمی تواند کمتر از مبلغ 10.000.000 ریال یا بیشتر از 500 میلیون ریال باشد! اگر چه می توان برای سفارشات گران تر، به صورت گام به گام سفارش های جدا تعریف کرد تا مشتری و همینطور فروشنده ریسک زیادی بابت ارائه خدمات در یک مرحله انجام ندهند، که این امر باعث افزایش کیفیت و رضایت مندی مشتری ها و فروشنده ها در این بازار می گردد. مثلا برای سفارش 120 میلیون تومانی، شما می توانید 3 سفارش به مبلغ 50 میلیون، 50 میلیون و 20 میلیون تومان به طور جداگانه ثبت و پرداخت نمایید و تحویل آن نیز جدا جدا و مرحله به مرحله صورت می گیرد تا ریسک معامله کاهش یابد.

برای پرداخت هزینه کار، کافیست که از لینک زیر، که برای شما مشتری گرامی بعد از مذاکره در مورد جزییات کار و هزینه ها نیز مجددا ارائه خواهد شد، اقدام به پرداخت آنلاین هزینه کار نمایید و مبلغ دقیق را به صورت یکجا به سبد خرید اضافه نمایید و به عنوان یک سفارش یکجا پرداخت نمایید:

https://services.2018marketing.ir/shop/market-services-products

 

خریدار و فروشنده خدمات یا محصولات، می بایستی رسید معامله را دقیقا به همین شکلی که در اینجا قرار داده ایم، پرینت بگیرد و تکمیل نماید، که در آن تاریخ و محل معامله و شرح جزییات آن باید دقیق ذکر گردد و امضا شود. یک نسخه از این رسید معامله را باید خریدار برای ما ارسال کند پس از معامله، و یک نسخه از آن را فروشنده؛ یعنی ما دو نسخه از رسید معامله جهت بررسی دریافت می کنیم که می بایستی کاملا منطبق باشند وگرنه به معنی عدم توافق در هنگام معامله بوده است و فروشنده نباید در صورت عدم توافق معامله ای انجام دهد چرا که ممکن است در هنگام حل اختلاف شواهد و مستندات کافی برای اثبات اظهارات وی وجود نداشته باشد و ما نتوانیم پولی به فروشنده بدهیم. ممکن است که مشتری به هر دلیلی بخشی از خدمات یا محصولات را نپذیرد یا حتی کل آن را نپسندد، و فروشنده همان ابتدا که متوجه این موضوع در محل تحویل خدمات/محصولات مذکور می گردد می تواند کار را کنسل کند و ما نیز بعدا پول مشتری را پس می دهیم و معامله فسخ می گردد.

دانلود فایل پی دی اف رسید معامله سایت مارکت:

market_receipt_-_SMP1010X07A

 

3- مقررات وبسایت برای همکاران ارائه دهندگان خدمات و فروشندگان محصولات (B2B Rules for Service Providers & Product Vendors)

همکاران گرامی می توانند در صورت تمایل به فروش یک خدمت یا محصول، به عنوان فروشنده با ما تماس حاصل نمایند. کلیه فروشندگان می بایستی کاملا صادقانه، با برخورد خوب و با صبر و حوصله با مشتریان ما برخورد نمایند. قوانین کلی (ضوابط و قوانین عمومی) استفاده از سایت نیز شامل آنان خواهد شد، لذا واضح است که باید محصولات/خدمات اخلاقی و قانونی ارائه نمایند.

هزینه های اضافی مانند مالیات، و حمل و نقل و … بر عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده ها می بایستی که کلیه مجوز های ملی و صنفی لازم را داشته باشند و بیمه و مالیات و … نیز بر عهده آنان می باشد. ما 90 % از مبلغ فروش محصولات/خدمات را به آنان پس از معامله موفق پرداخت خواهیم نمود. جهت تحویل خدمات/محصولات نیز نماینده مورد اعتماد فروشنده با خریدار یا نماینده مورد اعتماد آنان توافق و معامله می نماید و رسید معامله را تکمیل و امضا می نمایند، لذا کلیه مسئولیت کالا ها و خدمات و نحوه ارسال و تحویل بار یا خدمات و … بر عهده فروشنده و خریدار خواهد بود و بعدا هیچ عذر و بهانه ای که منطقی نباشد یا مدارک و شواهد کافی برای آن وجود نداشته باشد پذیرفته نخواهد شد. لذا فروشنده باید کاملا این شرایط و قوانین را بپذیرد و همانند خریدار به ما اعتماد کند. مسئولیت خدمات و محصولات ارائه شده به لحاظ حقوقی و قانونی بر عهده فروشنده آن خدمت یا محصول می باشد.

 

ضمنا، ما در صورت وجود ارجاع موفق از سمت یک بازاریاب، 3 % از درآمد را به آن بازاریاب باید بدهیم. یعنی در کل ، ممکن است تا 7 % تخفیف به شکل های مختلف و 3 % هم حق الزحمه همکاری در فروش بابت بازاریابی لازم باشد که بدهیم، که می تواند سود خالص ما از این فرایند را بسیار کاهش دهد و بنابراین ما بسیار کمتر از 10 % سود کنیم. ما 100 % پول توافق شده را به فروشنده خدمات یا محصولات پرداخت می نماییم و ما در این میان فقط حداکثر  10 % سود می کنیم. برای مثال، ما 10 میلیون تومان از مشتری در یک سفارش بابت تحویل 10 تا کالای توافق شده جهت ارسال دریافت می کنیم، و توافق ما با فروشنده آن کالا جهت تحویل آن کالاها به مشتری در شهر مذکور، 9 میلیون تومان بوده که دقیقا آن 9 میلیون تومان را به فروشنده پس از معامله موفق خواهیم داد، لذا سود ما از این معامله 1 میلیون تومان خواهد بود.

لذا به طور کلی می توان گفت که دقیقا مبلغ توافق شده را از مبلغ فروش، به فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات می پردازیم و ما حداکثر 10 % از فروش سود می کنیم.

 

جهت برداشت سود، شما فروشنده محصولات یا خدمات محترم، مبلغ حق الزحمه کار خود را حداکثر هر سه هفته یکبار (یعنی حداکثر تا 21 روز پس از هر معامله موفق)، از مارکت دریافت خواهید نمود که به شماره کارت یا حساب بانکی شما واریز خواهد شد.

همچنین عکس و توضیحات محصولات یا خدمات مورد نظر خود را می توانید برای ما ارسال نمایید تا در سایت قرار دهیم و توصیه می نماییم تا رزومه کاری و نمونه کار ها و اسکرین-شات از برخی گزارش های نمونه کار های انجام شده را ارسال نمایید تا مخاطبین و مشتریان آینده بتوانند قدرت و کیفیت خدمات و محصولات شما را پیش بینی کنند. همچنین می توانید به عنوان یک فروشنده که محصولات یا خدماتی را در وبسایت ما عرضه می نمایید، یک کوپن ویژه نیز برای محصولات/خدمات خود درخواست کنید که ابتدا باید به تایید مدیر سایت برسد.

 

خریدار و فروشنده خدمات یا محصولات، می بایستی رسید معامله را دقیقا به همین شکلی که در اینجا قرار داده ایم، پرینت بگیرد و تکمیل نماید، که در آن تاریخ و محل معامله و شرح جزییات آن باید دقیق ذکر گردد و امضا شود. یک نسخه از این رسید معامله را باید خریدار برای ما ارسال کند پس از معامله، و یک نسخه از آن را فروشنده؛ یعنی ما دو نسخه از رسید معامله جهت بررسی دریافت می کنیم که می بایستی کاملا منطبق باشند وگرنه به معنی عدم توافق در هنگام معامله بوده است و فروشنده نباید در صورت عدم توافق معامله ای انجام دهد چرا که ممکن است در هنگام حل اختلاف شواهد و مستندات کافی برای اثبات اظهارات وی وجود نداشته باشد و ما نتوانیم پولی به فروشنده بدهیم. ممکن است که مشتری به هر دلیلی بخشی از خدمات یا محصولات را نپذیرد یا حتی کل آن را نپسندد، و فروشنده همان ابتدا که متوجه این موضوع در محل تحویل خدمات/محصولات مذکور می گردد می تواند کار را کنسل کند و ما نیز بعدا پول مشتری را پس می دهیم و معامله فسخ می گردد.

دانلود فایل پی دی اف رسید معامله سایت مارکت:

market_receipt_-_SMP1010X07A

 

با تشکر فراوان